Gimnazjum nr 29 im. Włodzimierza Puchalskiego

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
UWAGA! STRONA NIEAKTUALIZOWANA!

Szkolny Program Profilaktyczny

Specyfikacja

Szkolny Program Profilaktyczny cz. I

Szkolny Program Profilaktyczny cz. II

Praca profilaktyczna w gimnazjum realizowana jest we wszystkich klasach z następującą specyfikacją:

Klasy I: integracja zespołu klasowego, wzajemne poznanie się uczniów, budowanie empatii i wzajemnego zaufania.

Zadania

Formy realizacji

  1. Integracja klasy, budowanie pozytywnych relacji między uczniami, nauczycielami i rodzicami.
  • realizacja zajęć integracyjnych w klasach I;
  • organizacja spotkań z rodzicami na początku I semestru (wrzesień);
  • organizowanie imprez klasowych, szkolnych;
  • godziny do dyspozycji  wychowawcy;

 

  1. Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w relacjach rówieśniczych .
  • godziny do dyspozycji  wychowawcy;

 

 

  1. Kształtowanie i wzmacnianie poczucia własnej wartości, budowanie wzajemnego zaufania i empatii.
  • organizacja imprez klasowych , szkolnych;
  • realizacja zajęć integracyjnych;

 

Klasy II: podejmowanie wzmożonych oddziaływań profilaktycznych ukierunkowanych na zdiagnozowanie obszary problemowe, a zwłaszcza profilaktykę kontaktów z używkami oraz profilaktykę zachowań agresywnych.

Zadania

Formy realizacji

  1. Dostarczenie uczniom rzetelnej wiedzy dotyczącej zagrożeń wypływających z zażywania środków psychoaktywnych oraz innych uzależnień.
  • godziny do dyspozycji wychowawcy;
  • realizacja programów profilaktycznych;
  • udział w kampanii Październik – miesiąc wolny od uzależnień;
  • spotkania ze specjalistami;
  • realizacja zajęć dotyczących uzależnienia od internetu, komputera, telefonu;

 

  1. Kształtowanie postawy asertywnej miedzy innymi wobec środków uzależniających.
  • realizacja programów profilaktycznych;
  • realizacja zajęć dotyczących asertywności na godzinach do dyspozycji wychowawcy i zastępstw;
  1. Zapobieganie wszelkim objawom agresji, uczenie sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami.
  • podjęcie tematyki podczas godzin do dyspozycji wychowawcy;
  • zajęcia socjoterapeutyczne;
  1. Rozwijanie u uczniów pracy w grupie, zespole klasowym i szkolnym.
  • realizacja szkolnego projektu
  • organizowanie imprez klasowych i szkolnych

Klasy III: przygotowanie młodzieży do odpowiedzialnego, dorosłego życia oraz podejmowania decyzji o wyborze kierunku kształcenia, jak również świadomości prawa i konsekwencji jego łamania.

Zadania

Formy realizacji

  1. Kształtowanie odpowiedzialności za siebie  i innych oraz za podejmowane działania i zachowania.
  • godziny do dyspozycji wychowawcy;
  • programy profilaktyczne
  • organizowanie imprez szkolnych;
  • działalność w organizacjach szkolnych
  1. Szerzenie wśród młodzieży znajomości prawa i wyrabiania nawyku jego poszanowania
  • lekcje tematyczne;
  • spotkania ze specjalistami (policja, straż miejska, )
  1. Przygotowanie uczniów do dalszej drogi kształcenia
  • zajęcia z preorientacji zawodowej;
  • organizacja Giełdy Szkół Ponadgimnazjalnych;
 

Toruń porusza!

Organ prowadzący

Organem prowadzącym szkołę jest

Gmina Miasta Toruń


Szkolna Akademia Nauki

san063.jpg

Adres

Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2 w Toruniu, Gimnazjum nr 29 im. Włodzimierza Puchalskiego

ul. Kosynierów Kościuszkowskich 6,
87-100 Toruń

tel. 56 648-52-36

fax 56 645-88-47

e-mail: sekretariat@drugielo.torun.pl

Partnerzy

Hainberg-Gymnasium Göttingen

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 7 gości 

Statystyka

Odsłon : 375450



Polub NAS na Facebook'u